« Video Premiere: Craig David "All The Way" | Main | Nello Furtado New Album Details »

Hot New Talent Alert: The Veronicas

Arjanwrites_veronicas

Check out 20-year-old twins The Veronicas from Brisbane, Australia who play rock-styled pop. Their first single "Forever" is slated for release this summer and is taken from their debut album that will come out on Sire/Warner in October. The song is a spunky slice of teen powerpop that will be welcomed by fans of Pink, Avril and Kelly Clarkson.

Jess and Lisa Origliasso drew influences from a range of different genres, including hip hop, R&B and even Roy Orbison and AC/DC. For the production of their debut, the pair traveled to Europe and the U.S. to record with Billy Steinberg (Madonna), Clif Magness (Avril Lavigne), Max Martin (Britney Spears) and Dr. Luke (Kelly Clarkson).

Download The Veronicas "Forever" [MP3]
Watch The Veronicas EPK

July 28, 2005 | Permalink

Comments

Feed You can follow this conversation by subscribing to the comment feed for this post.

There hot

Posted by: Joey at Aug 1, 2005 7:34:50 AM

I luv these chix so much!!!!!
they rok and im so gonna get their album (if my sister doesn't get it first lol)

Posted by: Sammy at Aug 3, 2005 11:42:38 PM

hey, i think there awesum, dose ne one know when thier alumbs being released in aussie?!?!?

Posted by: Tasha at Aug 5, 2005 12:34:07 AM

http://www.veronicasfans.com

;)

Posted by: adam at Aug 5, 2005 7:40:39 PM

They're awsome

Posted by: Mel at Aug 6, 2005 1:39:30 AM

I LOVE THEM SO MUCH! ma idolz man!

Posted by: Nikki at Aug 7, 2005 2:02:37 AM

I LOVE the Veronicas!!!!!!!!! i'm sooooooooooooooooooo buying there album! :)

Posted by: CaItLiN at Aug 7, 2005 3:04:19 AM

This is great! I hope this gets released in the US.

Posted by: Alicia K at Aug 8, 2005 11:25:15 AM

OMG! they have my name! i luv them!

Posted by: Veronica at Aug 10, 2005 2:59:13 AM

OMG they totally ROCK!!!! they have the best eva song!

Posted by: megz at Aug 10, 2005 6:53:53 AM

hey girls, its gav's sister the one from wavell just saying hi and that we love you back here xoxoxoxo

Posted by: kara at Aug 10, 2005 9:33:13 PM

i love them so much, i met them today n jess is so nice she says im cute haha

Posted by: Morgan at Aug 13, 2005 11:25:29 PM

OMG these girls r so kewl u rock!

Posted by: Brianne at Aug 17, 2005 1:46:44 AM

i luv the veronicas...u guys r so AWSOME cant wait 4 ya album n hop ya goin do a concert in brissie thats where im from yay go us..

Posted by: michelle at Aug 17, 2005 6:41:58 PM

theres sumthin bout their new single 4ever. cant get it outta my head. its a hit n iv only heard it once! yea...and THEY R HOT!!

Posted by: Jon at Aug 22, 2005 7:50:52 AM

the r sooooooooooooooooooooo hot right now there mi fav n iam so buyin the album n i cant get it out of mi head (WITCH IS SOOO GOOD

Posted by: ashlea at Aug 24, 2005 2:05:41 AM

Aren't they just the best, brilliant voices and absolutely gorgeous. Make Australia proud

Posted by: Goobes at Aug 30, 2005 7:02:26 AM

theyre identicle twins... HOW CUTE!!!!! yer their song is gr8.. cant w8 4 da album ;)

Posted by: ~$+3Ff & /\/\@dD!3~ at Aug 31, 2005 12:52:44 AM

kum 2 AUSSIE U NO WE ROCK kum 2 perth i love u guys i'm kopyin ur fashion hope u dnt mine were did ya get ya kool klothes from

Posted by: renee at Sep 11, 2005 2:53:26 AM

the veronicas rox!
we not goin live 4 eva

Posted by: sarah at Sep 15, 2005 2:44:42 PM

i spoofed myself ova them:P now theres cum on my keyboard

Posted by: james at Sep 16, 2005 7:45:39 AM

u guys so rock!!!!!!!!!!!!!! i cant wait 4 ur album!its so good 2 b a brissy girl!lol Steph

Posted by: Steph at Sep 16, 2005 5:44:31 PM

I like The Veronicas songs!!!

On the URL is a website for free mp3 downloads!!!

I can't believe that they are Australians too!

They so ROCK!!!

Posted by: kat at Sep 17, 2005 6:43:46 PM

these girls are da bomb!!! i LUV their songs... i can't believe they are aussies man!

go the VERONICAS!!!

Posted by: Kat at Sep 17, 2005 6:46:36 PM

Not only does the song rock,
they are a pair of sex kittens.

Posted by: Luke at Sep 23, 2005 10:29:01 PM